Přebalujeme, vybalujeme i balíme :-) látkové pleny - bilancování u příležitosti mezinárodní kampaně Týden opravdových plen 2013




Tak já vím, je to takové banální, v každém plenkovém e-shopu se dočtete jak se majitelka zprvu dojala předmětem své činnosti, jak se v těch nejlepších pohnutkách jala šířit osvětu, jak jí jde o zdraví planety a mír na zemi. Já bych se asi nedojala, nebýt toho, že v roce 2004 žádný takový e-shop nebyl. A tak jsem pocítila nutnost ho založit a můj muž mě podpořil. Upřímně řečeno, zdálo se to jako hloupý nápad, látkové pleny skoro nikoho nezajímaly a každá zmínka o nich byla podnětem k neskutečně emotivním debatám a hygieně a času věnovaném dítěti až se nakonec člověk cítil jako ufon.

Jedna z prvních látkových diskuzí je na emiminu a když chci občas zavzpomínat na staré zlaté časy kdy jsem ještě balila více plenek na miminko než do balíku, tak si se slzou v oku počtu.

První roky s e-shopem byly takové pionýrské, dělala jsem předváděčky, maminky se chodily koukat jak vypadají ty kuriozity, ty látkové pampersky. Připadaly jsme si velmi avantgardně. Nejde přesně popsat to vzrušení které jsme pociťovaly při brouzdání zahraničním internetem, kde se nacházely pleny rozličných barev a tvarů a k nim spousta různých vychytávek. A jen minimum z toho jsme si v ČR mohly koupit. Připadaly jsme si trochu podvedené při zjištění, že na "západě" se látkové plenky stále používají a dokonce vytvářejí svůj maličký obchodní segment, který živí několik desítek tzv. garážových rodinných firem, zatímco u nás v ČR už jsou látkové pleny považovány za dokonale překonané.

A když už jsem zmínila to Emimino, bylo by dobré připomenout si staré dobré časy na diskuzním fóru baby-cafe.cz, kde se o plínkách naplkaly tisíce stránek a kde byla svého času plínková diskuze nejbujnější ze všech. Díky šéfové BC Petře Mazancové dostala tato témata v článcích i diskuzích prostor a podporu a vznikly i některé speciály, mimořádně povedený byl například ten k Týdnu opravdových plen v roce 2007. Jestli se dnes na diskuzních fórech o plínách tolik neplká, považuji to za pozitivní signál, že bylo užívání látkových plen přijato mezi civilizované praktiky a netřeba o něm diskutovat více než třeba o autosedačkách. 

Je krásné pozorovat jak se za ty roky český trh s dětským zbožím změnil. Pro naši rodinnou firmu je to docela drsné konkurenční prostředí, e-shopů jsou desítky a v posledních letech přibývají i kamenné prodejny. Troufám si říct, že v tomto ohledu ČR předčí kdekterou sousední zemi.

My V BAVLNCE jsme naši první prodejnu, tu ostravskou, otevřeli v roce 2008. O rok později přibyla prodejna v Praze. Protože jsme náš rodinný byznys zakládali v době, kdy se během čtyř let narodily naše tři dcery, museli jsme chod obchodu sladit s rodinným životem. Bylo to náročné, ale zejména mně jako matce obchod přinesl mnoho dobrého. Nepřipadla jsem si na mateřské sociálně izolovaná, měla jsem práci, která přinášela výsledky a děti mohly být stále se mnou, poznávala jsem nové lidi.. Ne že by to bylo vždy idylka, práce s dětmi byla a je velmi vyčerpávající, člověk se rozdává na dvou frontách, ale zase není nikdy nuda. 


Když jsme přijímali první zaměstnance, přirozeně jsme si vybírali mezi podobnými lidmi - maminkami na mateřské, které náš sortiment bavil. Cílem našeho obchodu totiž nikdy nebylo pouze prodat zboží, velkou složkou naší práce bylo už od počátku poradenství. Maminky si k nám chodily a stále chodí popovídat, poradí se o problémech, mezi řečí si doporučíme pediatra, porodnici, dobrou knížku... Tak to u nás chodí.


Zní to jako PR idylka, ale čas od času všichni padáme na hubu... Před pár měsící jsme váhali, zda je naše koncepce zaměstnávání maminek na mateřské ještě únosná. Vyskytly se předvídatelné, leč pro nás překvapivé problémy. Tak třeba ženské které k nám nastupovaly s jedním dítětem mají teď tři. Ty které měly dvě, mají čtyři. Sladit to s provozem prodejny začínal být oříšek. Navíc se pro mnohé z nás stala z příjemného zpestření jen náročná rutina. Přibylo nám zákazníků, s novým e-shopem vzrostl provoz při vyzvedávání zakázek, objektivně toho bylo na nás víc než jsme si kdy dovedli představit.

Ale jsou to zákazníci, kdo nás stále utvrzují v tom, že to je dobrá cesta. Dlouho jsme váhali, ale nakonec jsme si řekli, že nechceme budovat prodejny jaké najdete v obchodních centrech, kde mladá děvčata bez jakékoliv mateřské zkušenosti nabízejí vše od lahviček po plíny a nedozvíte se od nich více než z příbalového letáku. Takže dobrá zpráva je, že V BAVLNCE plínky stále prodávají maminky, které je samy na své děti používaly. Jen tak nám to totiž dává smysl. Naši zákazníci totiž nechtějí jen doporučit značku, oni chtějí slyšet i příběhy, chtějí vědět že jsou i jiní lidé, kterým naše výrobky vyhovují, chtějí slyšet naše karamboly, aby si nepřipadali tak nešikovní, chtějí vědět, jaké plenky používá paní šéfová, protože je možné, že ta tomu rozumí nejvíc (to je ironie, rozumíme si? :-)

A jestli tomu teda rozumím? Chtěla bych tady veřejně přiznat, že jednorázovky dnes používám taky a nestydím se za to. Každý dělá jen to co může a já nejsem výjimka. Na našich třech děvčatech jsem otestovala kdejaké látkové pleny, vlastně každou novinku která nám do obchodu přibyla (a to navzdory tomu, že sama bych nejradši žádné plínky nezkoušela a koupila si dvacet stejných se kterýma mi to půjde dobře od ruky). Ale s posledním bylo všechno jinak. Naše čtvrté dítě, náš Vašík, přišel na svět po pěti letech od nejmladší Evičky. Děvčata už dojíždí do školy a školky, maminka s tatínkem do práce, odpoledne se všichni scházíme v obchodě a děti řádí s kamarády venku, domů se vracíme až k večeru. Kromě toho jsem stále nucena pendlovat mezi Ostravou a Prahou. Docela jsem se bála, jestli v tomhle režimu vůbec najdou látkové pleny své místo. A příjemně mě překvapilo, že si ho našly. Stále mi stojí za to. S úlevou musím konstatovat, že ty nejnovější plenky all in one které v obchodě máme přinášejí jen minimum práce, dobře se s nimi přebaluje, neprotékají a hezky schnou. Takže i pro matku manažerku se u nás najde řešení ;-)

Jestli má být tento rok zlomový, tak u nás je i není. Mnoho se toho změnilo, ale vlastně jen proto, abychom se ujistili, že věci jsou tak, jak mají být a že jdeme dobrou cestou. Jestli tento článek čtete, jste možná našimi zákazníky a já doufám, že jste u nás spokojeni, protože to je smyslem naší práce. A pokud ještě našimi zákazníky nejste, přijďte se k nám podívat - do prodejen, do e-shopu, na blog, na facebook. Tam všude se můžete cítit jako V BAVLNCE :-)

Krásný TOP vám za BAVLNKU přeje Anna Pohořálková


Akce k TÝDNU OPRAVDOVÝCH PLEN 2013  v prodejnách a e-shopu V BAVLNCE:
Slevové akce na pleny z našeho e-shopového TOP listu a další akce:

pondělí 15. dubna 10% sleva na pleny Kikko LUX Eco, naše nejprodávanější čtvercovky
úterý 16.dubna 10% sleva na české čtvercovky 70x70 z Libštátu - naše druhé nejprodávanější čtvercovky

středa 17.dubna pouze v Ostravě - odpoledne s českou firmou Anavy - nakupte plenky přímo od výrobce
Kalhotkové pleny Anavy vyhrály dvakrát po sobě anketu Plena roku.

čtvrtek18.dubna 10% sleva na zavazovací pleny Disana

pátek 19. dubna 10% sleva na oblíbené bambusky Bambinex


Komentáře

  1. Děkuji za zmínku :-) Přeju vše nej. Vybaluje Vítek nebo Prokop? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Prokop.
    A néni zač. Občas ty diskuze proletím a je to hezké vzpomínání :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maminky pozor! Chůze má svá pro i proti.

Biologické předpoklady nošení dětí aneb proč je přirozené nosit děti vertikálně