Kdy musí žena z kmene Yoruba za trest běhat po tržišti nahá?




Dostala jsem pár dotazů na to, jak vlastně ty Afričanky děti nosí. A tak jsem hledala a našla toto kouzelné video se stručným překladem.






„Jsem Afričanka, takže používám na nošení dítěte šátek a dávám si záležet, abych ho měla velmi dobře uvázaný“, říká paní Tade James. „Pokud vidím, že malý není spokojený s tím, jak ho do šátku vážu, tak požádám někoho poblíž aby mi pomohl.“

Existují pravidla, která se vážou k nošení těch nejmenších dětí na zádech. Ruce děťátka musí být uvnitř, aby byl krk dobře zajištěn“ vysvětluje jiná matka. „Musíte šátek poskládat dvojmo nebo trojmo a nesmíte dítěti roztahovat nožičky.“

Jedna žena zdůrazňuje co je u nošení nejdůležitější. „Při nošení na zádech musíte dbát na krk dítěte.“ To proto, že podle afrických pravidel je nepřípustné, aby dítě spadlo matce ze zad.

„Když na území Yoruba spadne matce dítě ze zad, pak pokud je to dívka, zemře jí sedm manželů a je-li to chlapec, zemře mu sedm žen!“ říká matka, která studuje a zároveň učí v Yorubě.

Vysvětluje, že pokud dítě spadne ze zad, matka musí za trest běhat nahá kolem tržiště!

Ptali jsme se mnoha matek s dětmi do jednoho roku a zjistili jsme, že i přes to, že to vypadá jako velmi namáhavé, mnoha matkám připadá nošení na zádech pohodlné a zábavné.

Většina nigerijských žen nosí jako denní oděv tradiční „Iro a Bubba“ – takže můžou použít kus látky k připevnění dítěte na záda.

Také s sebou vždy mají menší šátek zvaný Oja, kterým zpěvňují dítě kolem pasu, aby zlepšily rovnováhu. A ty ženy které „Iro a Bubba“ nenosí nosí alespoň jeden kus látky v tašce s ostatními věcmi pro dítě.

Exustují ale různé styly nošení dětí na zádech a to se odvíjí i od věku dítěte.

„Tam odkud pochází můj manžel se děti do 2-3 měsíců na zádech nenosí“ říká paní Okonkwo, matka dvou dětí.

Podle toho co matky říkají, dítě pro ně není nikdy příliš těžké.

„Moje dítě váží 7kg, takže není vůbec těžké“ říká paní Tade. „Když jsem ho mohla devět měsíců nosit v děloze, jak by mi mohl připadat těžký na zádech?“  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maminky pozor! Chůze má svá pro i proti.

Biologické předpoklady nošení dětí aneb proč je přirozené nosit děti vertikálně

Aby se v šátku nehroutilo - tři finty