MDŽ - oslavte to pohárkem :-)

Milé ženy, určitě už jste o něm slyšely. Vejde se do dlaně, je malý, měkký, průhledný. Trochu divný, pravda. Ale stojí za vyzkoušení.

Menstruační pohárek.


Dozvěděla jsem se o něm z internetové diskuze někdy v roce 2005. Narozdíl od některých žen, mně se ten nápad hned líbil. Překvapilo mě, že existuje už od 30.let 20. století a přitom o něm není nikde ani vidu ani slechu. Chtěla jsem ho. A protože v ČR nebyl k sehnání, objednali jsme si rovnou zásilku do obchodu. Hned první den kdy přišel jsem plna nadšení do noci překládala návod, aby pohárek hned mohl do e-shopu. Pyšně můžu říct, že první e-shop který menstruační pohárky v ČR prodával byla naše BAVLNKA.

A pohárek nezklamal. Manipulaci bylo zpočátku potřeba trochu nacvičit, ale pohodlí bylo nesrovnatelné s tampony nebo vložkami. Zpětně po těch mnoha letech přerušených několika porody mohu říct, že vložky už nepřipadají v úvahu. A hlavní důvod - přízemně se přiznám- není ani tak ekologie, ani zdravotní stránka, ale pohodlí. Nevím o něm. Mám pocit, že jsem uvolněnější, mám menší bolesti. Při pečlivém dodržování základních hygienických zásad (čištění pohárku, pečlivé mytí rukou) jsem se dlouhodobě zbavila problémů s kvasinkovými infekcemi. Samozřejmostí je použití při sportu - plavání, běhání, tanci, čemkoliv...
To že ušetřím je jasné.
Díky tomu že pohárky prodáváme, často si o nich se zákaznicemi povídám. Je docela zajímavé sledovat ten proces, nejdřív naprosté znechucení spojené s obrovskou zvědavostí, pak postupné shromažďování informací a překvapivého množství pozitivních referencí a nakonec ještě dlouhé váhání, zda ho pořídit teď, za měsíc nebo radši až příští rok. Mám kamarádky které roky váhaly a pak litovaly, že se nerozhoupaly dřív.


Protože vím, že většina čtenářek tohoto blogu jsou matky malých dětí, dovolím si dvě doporučení speciálně pro ně. S pohárkem se na mateřské dobře začíná - jste často doma, ve svém prostředí, můžete si dobře naplánovat výměnu. Než půjdete za pár let do práce, budete to už mít v malíčku. Ale je zde i jedna nevýhoda. První menstruace od porodu bývají velmi silné, a tak vás tato zátěžová zkouška může od používání pohárku odradit. Vím o čem píšu, několikrát jsem to zažila. Každá další menstruace už je slabší a použití pohárku je tak pohodlnější a bezpečnější.

Tento článek vám píšu k EM-DÉ-ŽET. Je to výzva. Pokud jste dlouho váhaly, možná je teď čas to zkusit. Pokud jste o pohárku dosud neslyšely, je čas začít se ptát.
BAVLNKA vám zítra k MDŽ nabídne nové české pohárky Gaiacup s 10% slevou.

Vše nejlepší k našemu dni i k našim dnům
přeje Anka





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Maminky pozor! Chůze má svá pro i proti.

Biologické předpoklady nošení dětí aneb proč je přirozené nosit děti vertikálně